High


„Masowo produkowane obiekty codziennego użytku – od kostek cukru, patyczków do uszu, przez chusteczki higieniczne, gniazdka elektryczne, po całe lodówki – wykorzystuje jako moduły lub klocki w swoich pracach” – pisze o Thomasie Rentmeisterze kuratorka Art Gallery of South Australia Leigh Robb. Dla Christopha Schreiera z Kunstmuseum Bonn „sztuka Rentmeistera nie jest hermetycznym, samodzielnym procesem czy estetyczną monadą; tożsamość tych »nieartystycznych« obiektów pozostaje zawsze rozpoznawalna. Odwołuje się do minimalizmu, niemniej jednak odświeża jego surowy język zdrową dozą postpopowego i dadaistycznego nonkonformizmu”. Historyczka sztuki Ursula Panhans-Bühler określiła to mianem „nieczystego minimalizmu”. A krytyczka Magdalena Kröner pisała o pracach Rentmeistera we „Frankfurter Allgemeine Zeitung”: „Prześmiewczo łączy sztukę i życie, tym samym czyniąc z tego najbardziej wyjątkową cechę swojej twórczości”.